Jak to dopadne, když se nepovažujete za tubistu a přitom hrajete na tubu? Úplně jednoduše: zníte jako DANIEL HERSKEDAL. Tedy bez debat fenomenálně. Cenami ověnčený skladatel mistrovsky ovládá i basovou křídlovku a na svou hudbu přelévající se mezi jazzem, klasikou a norskými tradicemi rád nahlíží optikou tvůrce filmových soundtracků. Tím také je, mj. nahrál hudbu k filmu „The Last Black Man In San Francisco“ v produkci Brada Pitta a hudbu k mnohokrát oceněnému podcastu „9/12“. Jméno si ovšem vysloužil hlavně nahrávkami s podobně nadžánrově smýšlejícími muzikanty nebo norskými zpěvačkami, vystupujícími z mlhovin elektroniky. Navíc: málokdy uslyšíte hudebníka s takovou hloubkou, emotivní intenzitou a zářivou virtuozitou, který zároveň posouvá zvuk a techniku svého nástroje až na hranici možností.
Po loňském neúspěšném pokusu o jeho vystoupení se letos poprvé představí v České republice. Do Poličky přijede se svým sólovým programem z alba „Call For Winter“, na kterém podmanivým a fascinujícím způsobem vrství a smyčkuje tubu a basovou křídlovku. Třebaže u sólových projektů, v nichž spoluhráče nahrazuje looping, někdy panuje jistá nedůvěra, u Daniela zmizí s prvními tóny. Brilantním kompozičním uvažováním, probíhajím v reálu, nápaditým vrstvením zvukových barev nástrojů, samplů a rytmu vlastního dechu, posluchače postupně vtahuje do hudebního oratoria, ze všeho nejvíc připomínajícího film o severské krajině. Film, který byste si, kdyby to jen šlo, nejraději pustili hned po skončení znovu. Taková je to krása.
Koncert proběhne v poličském kostele Sv. Jakuba Většího, podobně jako přede dvěma lety vyjímečné vystoupení dua Lina_Raül Refree, takže se máme na co těšit!